Wat met ChatGPT en AI in jouw school?

Is jouw school voorbereid op de uitdagingen van AI? 

In het licht van de snelle ontwikkelingen in de technologie, staat het onderwijs op de drempel van significante veranderingen. Generatieve AI, zoals ChatGPT, DALL-E, Midjourney, Deepl en andere AI-modellen, begint een prominente rol te spelen, zowel in hoe we lesgeven als hoe studenten leren en omgaan met kennis. Deze technologieën brengen zowel uitdagingen als kansen met zich mee.

Wij nodigen je uit voor een bijscholing over deze nieuwe, maar belangrijke uitdaging.

Deze sessie is erop gericht om educatieve leiders te voorzien van de kennis en tools die nodig zijn om in deze nieuwe technologische golf te navigeren.

Onderdelen die aan bod komen...

  1. Wat is Generatieve AI?  Een duidelijke uitleg van generatieve AI-technologieën en hun huidige en potentiële invloeden op het onderwijs.
  2. Juridische en ethische overwegingen:  Hoe we ethisch en verantwoordelijk met AI kunnen omgaan in de educatieve setting van jouw school.
  3. Curriculumontwikkeling:Integratie van AI in het bestaande curriculum, inclusief kansen voor nieuwe vaardigheden en kennis.
  4. Persoonlijke aanpak:  De impact van AI op gepersonaliseerd leren en hoe dit kan worden toegepast om de leerervaring van studenten te verrijken.
  5. Docenten als Facilitators:  De rol van de leerkracht in een AI-versterkt klaslokaal.
  6. Als AI het huiswerk maakt:  Hoe formuleer je opdrachten als leerlingen AI gebruiken om hun huiswerk en opdrachten te maken?
  7. Praktische demonstratie:  Ervaar uit eerste hand hoe AI-tools kunnen worden ingezet in jouw onderwijsomgeving.

Een spreker met beide voeten in de (onderwijs)praktijk

Kris Merckx (1970, Tienen) studeerde geschiedenis aan de KU Leuven, de lerarenopleiding Nederlands-geschiedenis-aardrijkskunde en multimedia en animatiefilm.

In zijn bedrijf Books&Bags BV is hij actief als zelfstandig ontwikkelaar en programmeur. Hij ontwikkelt slimme op AI-gebaseerde softwaretools ( www.publihub.media) die het op maat (online en op papier) publiceren van leerinhouden en podcasts vergemakkelijken. Hij schreef al 140 boeken, waaronder In geen tijd, waarin hij de lezer introduceert in het abstracte begrip tijd en Niet van gisteren, dat in de huidige technologie sporen van het verleden zoekt. Daarnaast schreef hij heel wat IT-boeken over onder meer Augmented Reality, Google, Webapplicaties, film en animatie. In zijn boek Uit het hoofd, een geschiedenis van de menselijke intelligentiebekijkt hij de historische ontwikkeling van slimme technieken, algoritmes en AI die het werk van de mens overnemen. Op zijn website www.leerschool.bekan je talrijke online cursussen volgen, onder meer over kunstmatige intelligentie.

Kris Merckx stond 23 jaar als leraar Nederlands, geschiedenis en aardrijkskunde voor de klas in het secundair onderwijs. De voorbije tien jaar is hij actief als lector multimedia, webontwikkeling, data en analytics, en cultuur en media aan UCLL (University Colleges Leuven – Limburg). Sinds 1997 werkt hij als auteur voor uitgeverij Vanin, waar hij nog steeds meewerkt aan de leermethode Storia.

Wees er snel bij...

We hopen dat je deze gelegenheid zal aangrijpen om deel te nemen aan een essentiële dialoog over hoe we de onderwijsleiders de toekomst van het onderwijs kunnen vormgeven in het licht van deze transformerende technologieën.

Voor meer informatie en om u aan te melden, kunt u contact opnemen met Kris Merckx op  0497944081

Wij kijken uit naar uw deelname aan deze bijscholing.

Met vriendelijke groet.

Volgende pagina